Hieronder meer werken (acryl) / See below for more paintings (acryl)

EVERYTHING IS OK

acryl op doek / acryl on canvas, 25x119, 2012

 

 

SAD

acryl op doek / acryl on canvas,
40x40, 2012

 

 

GOOD PROSPECT

acryl op doek / acryl on canvas,
30x30, 2013

 

 

HEARTBREAK

acryl op doek / acryl on canvas,
30x30, 2013

 

 

ASOCIAL

acryl op doek / acryl on canvas, 100x100, 2014

 

 

OLD CITY
acryl op papier / acryl on paper, 64,5x50, 2017

Het schilderij ‘Old City’ werd in één laag geschilderd met acrylverf in warme tinten op papier. De kunstenaar heeft het in korte fracties geschilderd en heeft bewust de witte plekken en vegen achtergelaten zoals ze ze ook ziet in de fracties in haar hoofd. Het is heel intuitief verder afgewerkt tot een abstract werk. Geïnspireerd op verre reizen en beeldt een oude stad met warme gloed uit, weerspiegeld in het water.

 

MOM'S HAIR

acryl op paneel / acryl on panel, 30x30, 2018

 

 

THE NANNY

acryl op paneel / acryl on panel, 30x30, 2017

 

 

DECEMBER GIRL

acryl op paneel / acryl on panel, 30x30, 2017

 

 

FLOWER GIRL

acryl op paneel / acryl on panel, 30x30, 2018

 

 

GEISHA

acryl op paneel / acryl on panel, 30x30, 2018

 

 

THE THEOLOGIANS

acryl op lninen doek / acryl on linen, 90x60, 2018,

(Dit kunstwerk hangt nu in de Maurits Sabbebibliotheek, KU Leuven)

 

Het schilderij “The Theologians” is gebaseerd op een foto die ik bewust gekozen heb uit één van de vele personeelsfoto’s van het feestelijke gebeuren ter afsluiting van het academiejaar. De fotograaf nam deze foto op de trappen van het Pauscollege. De manier waarop deze professoren poseerden voor de camera en de kostuums die zij droegen, de plooien, hun armen en benen, maakten meer indruk op mij dan hun gezichten zelf. Door mijn doofheid ben ik visueler aangelegd dan horende personen en kijk ik graag naar mensen hun bewegingen, lichaamstaal, emoties, enz. Voor dit werk heb ik de hoofden weggelaten. Ik vind dat het uiterlijk van deze personen, hun eigenheden en kleine herkenbaarheden zorgen voor meer diepgang en kracht. Een gezicht onthou je snel, een gezicht kan je ‘fake’ doen overkomen. In dit schilderij probeer ik mensen mee te laten zoeken en beleven doorheen de lichaamstaal van deze geleerden. Voor mij bezit het werk veel karakter en een vleugje nostalgie.

 

 

DANCERS BEHIND THE SCENES

acryl op linnen doek / acryl on linen, 90x60, 2018

 

Dit werk met dansers achter de coulissen is geïnspireerd op lang vervlogen tijden toen ik er zelf als kind vaak van droomde om een ballerina te worden, door de jaren die ik als moeder steeds mee mocht kijken naar de wekelijkse balletlessen van mijn 3 dochters en door de vele ballet rehearsals en optredens. Ik keek vaak naar de voeten van de ballerina’s omdat ik de muziek niet kon horen. Vandaar de nadruk op het voetenwerk achter de coulissen in dit schilderij.

 

 

BIG SISTER, LITTLE SISTER

acryl op doek / acryl on canvas, 40x40, 2018

HOPE

acryl op lninen doek / acryl on linen, 60x90, 2018

 

 

LISA

acryl op kurk/ acryl on cork, 96x96, 2018

MONA

acryl op kurk/ acryl on cork, 96x96, 2018

Naar aanleiding van de laatste expositie waaraan ik heb deelgenomen, heb ik dit kunstwerk gemaakt. De expositie heette ‘Face’ en stond in teken van gezichten. Naar mijn mening is dit een speelser werk. Het gelaat van deze jonge vrouw heeft iets stoers en nodigt de toeschouwer uit haar in de ogen te kijken. Op deze manier wordt de blik van de toeschouwer gevangen in het schilderij. Om het zwart-witte portret meer speels en levendig te maken heb ik er een puzzel-werk van gemaakt met een achtergrond in munt-kleur voor een frisse vintage look. Zo komt het gezicht meer naar voren en creëer ik meer diepgang.

 

PULL(C)OVER

acryl op behangpapier / acryl on wallpaper, 40x40, 2018

voorstudie voor flyer expo FACE.

 

 

Ontwerp voor flyer expo FACE:

Afbeelding van schilderij PULL(C)OVER,
bewerkt in lagen.

SPARKLING EYES

acryl op behangpapier / acryl on wallpaper, 40x40, 2018

 

 

NOT INTERESTED

acryl op behangpapier / acryl on wallpaper, 40x40, 2018

 

 

BALLERINA

acryl op doek / acryl on canvas, 40x40, 2019

 

 

AMÉLIE
acryl op doek / acryl on canvas
20x20, 2021

 

BORED

acryl  op paneel / acryl on panel, 30x30, 2020

 

 

THE HOLY TWINS

acryl op doek / acryl on canvas
set/2, 18x24, 2021

 

THE ODD ONE OUT
Acryl on canvas, set/3: 25x25, 25x50, 25x25, 2022

Dit driedelig werk toont hoe dove personen onze maatschappij ervaren. Doofheid is een onzichtbare handicap en wordt daarom makkelijk ontzien door de buitenwereld. In dit werk roept een persoon naar iemand anders. Deze jongen is volledig doof, hard roepen heeft dus geen enkele zin. De kunstenaar maakt in dit werk de vergelijking met een groep vogels waarvan er eentje niet mee wegvliegt met de zwerm.

This three piece shows how deaf people experience our society. Deafness is an invisible handicap and will therefore easily be overlooked by outsiders. This piece of art shows us a person, yelling at another. This boy is deaf, so yelling is useless. The artist draws a parallel with a flock of birds, of which one does not fly away together with the rest of them.

 

SILENCE

acryl op paneel / acryl on panel
30x30, 2022

COFFEE BREAK

acryl op mdf / acryl on mdf,
25x25, 2022